Anteeksi taas kun kesti niin kauan.. Olen vain erittäin laiska ottamaan kuvia tähän tarinaan. :p Yritän parantaa tästä lähtien tapojani. :)

792667.jpg

Nicholas päästi Selinan irti halauksestaan ja kaivoi taskustaan kännykän. Hän naputteli siihen paikallisen poliisin numeron. Selina katseli vierestä, mitä Nicholas teki. Puhelin tuuttasi hetken ja sitten kirkas naisen ääni vastasi. ”Ööh.. Hei”, Nicholas aloitti. Hänellä ei ollut hajuakaan mitä sanoisi. ”Niin tuota.. Olen Nicholas Maple ja tahtoisin tehdä rikosilmoituksen Ben Denveristä”, Nicholas sanoi hitaasti miettien samalla mitä seuraavaksi sanoisi. ”Ben Denveristä”, nainen langan toisessa päässä sanoi, ”mutta eihän se ole mahdollista.” ”Miten niin?” Nicholas kysyi hämmästyneenä naisen reaktiosta. ”Siten niin, että olin viime vuonna hänen hautajaisisissaan”, nainen selitti. Nicholaksen suu loksahti ammolleen. ”Mitä?” hän kysyi, ”oletteko aivan varma että se on sama Ben Denver?” Nainen piti pienen tauon. ”Minä tarkastan”, hän sanoi ja luurista kuului tietokoneen näppäimistön naputusta. ”Mitä siellä tapahtuu?” Selina kuiskasi, kun hän huomasi Nicholaksen epäuskoisen ilmeen. ”Ne väittää, että Ben on kuollut”, Nicholas sihahti vastaukseksi. Selina kohotti kulmiaan. ”Eihän se oli mahdollista”, Selina sanoi ihan ääneen. ”Niinpä. Ei se ollut kuvitelmaa, mitä sulle kävi”, Nicholas kuiskasi takaisin. ”Herra Maple”, langan päästä kuului ja Nicholas hiljeni hetkeksi. ”Niin?” hän vastasi. ”Tarkistin kaikki Iso-Britannian Denver-nimiset miehet. Tietokone ei löytänyt ainuttakaan Beniä tai Benjaminia”, nainen sanoi ja jatkoi: ”Olen siis varma, että olin juuri saman Ben Denverin hautajaisissa.” Nicholas pudisteli päätään. ”Entä Ned Vebner sitten, löytyykö koko Englannista hänen nimistä miestä?” hän yritti. Nainen sanoi tarkastavansa ja pian hän vastasi: ”Ei, koko Englannissa ei ole edes Vebner-nimisiä henkilöitä.” Nicholas aukoi hetken neuvottomana suutaan. ”Kiitos avusta sitten”, hän sanoi ja sulki luurin. ”Mitä nyt?” Selina kysyi varovasti. Nicholas vain pyöritteli päätään ja halasi Selinaa. ”En tiedä”, hän sanoi, ”ne sanovat, että Beniä ei ole olemassakaan.”

792669.jpg

Selina irtautui Nicholaksen halauksesta. ”Miten niin 'ei ole olemassakaan'?” Selina tiukkasi, ”kyllähän hän on olemassa, jos ei ole, niin mitä mulle sitten kävi? Olenko mä tullut hulluksi vai mitä?” Nicholas ei osannut sanoa mitään. ”Se on varmaan lavastanut oman kuolemansa”, hän ehdotti epätoivoisesti. Selina pyöritti päätään vihaisesti. Miten tässä näin oli käynyt, hän mietti tuohduksissaan. Hänen mietintänsä keskeytti puhelu, joka tuli Selinan kännykkään. ”Selina”, Selina vastasi. ”No äiti täällä”, Selinan henki salpautui kun hän kuuli äitinsä ääneen. ”Äiti! Onko Katie kunnossa?” hän kysyi heti. ”On hän. Pyörtyminen johtui liian alhaisesta verensokerista ja järkytyksestä”, Juliette Abbot selitti. Selinasta tuntui kuin kivi olisi vierähtänyt hänen sydämeltään. ”Hyvä juttu”, Selina sanoi, ”mutta arvaa mitä?” Hän selitti koko jutun Benin olemattomuudesta äidilleen, joka reagoi myöskin samalla tavalla kuin Selina. ”Mitä? Ollaanko me muka kuviteltu kaikki?” hän kysyi kiivastuneena. Selina vastasi kieltävästi ja kielsi kertomasta Katielle. ”Hän on tarpeeksi järkyttynyt muutenkin”, Selina sanoi ja lopetti puhelun.

792665.jpg

Selina ja Nicholas olivat aivan pyörällä päästään siitä, mikä oli totta ja mikä ei. Sen he kuitenkin tiesivät, että olisi aika syödä jotain. Nicholas kietoi kätensä suojelevasti Selinan harteille, kun he kävelivät Katien talolta kohti läheistä pizzeriaa. He valitsivat pizzeriasta nurkkapöydän, jotta voisivat keskustella rauhassa asioista. ”Mä olen oikeasti ihan sekaisin. Jos Ben oikeasti on kuollut, kuka se mies on, joka esiintyi Beninä?” Selina kysyi Nicholakselta. ”En mä tiedä. Mutta mä olen varma, että se mies oli Ben. Miksi se olisi valehdellut ja miksi se vainoaisi sua muuten?” Nicholas vastasi. Hän silitteli Selinan kättä, joka lepäsi pöydällä. ”Totta. Se mies on kiero!” Selina sanoi turhautuneena ja vetäisi kätensä pois. Nicholas katsoi apeana Selinaa, joka katseli vihaisesti ikkunasta ulos. Tälläistä hetkeä hän oli odottanut, mutta uskaltaisiko hän toteuttaa suunnitelmansa...

792664.jpg

Sellaista tällä kertaa. Kommentteja saa laittaa.